Skip to main content

KONCERT NA NIŠKOJ TVRĐAVI 27.06.2010. GIVING IN THE RAIN



niš 2010."Šta ste učinili Nišu", pitao je Josipu pre tri godine jedan Nišlija, zaključujući da je Niš bio pristojan, da je tiho uživao u muzici, a kako i ne bi, kada su ovakvi praznici retki i dragoceni. Za Josipu je čitav taj 27. jun bio zabavan i uzbudljiv. Nakon prijema u Gradskoj kući, usledila je gozba uz poznate niške specijalitete, naročito paprike na hiljadu načina. "Ja bih sve to pojela, cijeli taj stol, ali ja moram pjevati", rekla je.
Nakon punih osam meseci, Josipa je ponovo koncertirala u Srbiji, ovoga puta u Nišu, na radost posvećene publike, a posebno onih koji su imali sreću da prisustvuju sjajnom niškom nastupu jula 2007. godine. Opet letnja pozornica Tvrđave, organizator isti - "Umetnost davanja", koji svojom delatnošću spaja kulturu i humanitarni rad, pa je ovoga puta prihod od ulaznica namenjen izgradnji prve niške Sigurne kuće za žene, žrtve porodičnog nasilja. No, ove godine su vremenski uslovi sasvim drugačiji. U eri globalnog otopljavanja, umesto lepezama, mahali smo šarenim kišobranima, ali ništa nije moglo pokvariti to divno veče, posebno ne onima koji vole kišu, kao što ju je i Karlo Metikoš voleo.
Tvrđava i Niš sam nose posebnu atmosferu - prijateljsku, srdačnu i prijatnu, čak i po onakvom vremenu. Josipa je i o tome dosta govorila i čini se da su se u magičnom krugu primanja i davanja ona, organizatori i publika prepoznali. Krug se ne prekida, a upravo je na nastupima uživo interakcija najdinamičnija i najblagotvornija. Od "Ave Maria", "Boginje", "O jednoj mladosti", "Dok razmišljam o nama", preko pesama s novog albuma - "1000 razloga", "Živim po svome" i "Naivni", do "Pjesme za tebe", "Život je samo most" i neizbežnih "Kraljica divljine/Gdje Dunav ljubi nebo", "Danas sam luda", "Hir", "Magla", uživali smo u dva sata najkvalitetnijeg programa. Dašak improvizacije i promene obeležio je svaku numeru. Nismo čuli isti uvod kao pre, recimo, osam meseci u "Sava" centru, za "Život je samo most", ili iste solo deonice u "Živim po svome" ili "Ja bolujem". Menjaju se aranžmani, interveniše se u pesmu, ali nijedna se ne menja do neprepoznatljivosti, već raste, dobija nove boje, menja lica, odgovara izazovu vremena da bi ostala vanvremenska. Sjajno je što publika to ume prepoznati i adekvatno nagraditi. Niš je odgovorio na to s poštovanjem i ljubavlju, dostojanstveno, a opet veselo i razigrano. Razigrano je Josipa s publikom podelila i avanturu nalaženja odgovarajućih cipela za kišu i hladnoću. "Dior" je ostao da čami u koferu, dok su mu na bini alternirale "Bata" cipelice. Ne znamo da li su se dobro pokazale, ali je ona u svakom slučaju zablistala kada je sama na sceni izvela "Đelem, đelem" a capella. Nepretenciozno je odala počast velikom Šabanu Bajramoviću.
Uz pesmu "Ispočetka" (čiji naslov kao da najavljuje ponovno druženje), završila je koncert rečima zahvalnosti:"Dragi ljudi, dragi prijatelji, predivni ste! Mene srce boli što ste tako mokri... Ove riječi moje nisu dostatne..." Ali, to ipak nije bio kraj! Povicima, usklicima i mahanjem kišobranima (razumljivo, oni su onemogućili aplauz) Josipa, Gojko Tomljanović, Davor Črnigoj, Josip Grah, Elvis Penava i Borna Šercar pozvani su na bis. Izveli su "Da li sam ti rekla da te volim" svi zajedno, a takvu je u ovoj postavi još nismo čuli. I bilo je sjajno i inspirišuće, dovoljno da Tvrđavu napustimo nasmejani i ispunjeni.
Dok ne skliznemo u novo ledeno doba, imamo bar 1000 razloga da se još najmanje toliko puta sastanemo s Josipom i njenim bendom, da primamo i dajemo bez kalkulacija.

Objavljeno na sajtu Josipe Lisac juna 2010.


Comments

Popular posts from this blog

Živimo u eri Taylor Swift

    2023 TAS Rights Management/Kevin Winter Jača nego ikad         Nakon što je albumima folklore i evermore iz 2020. učvrstila i proširila fan bazu, te najzad postala i miljenica kritike, Taylor Swift se ove godine našla na vrhuncu karijere, uspešno spojivši i svoje country korene, ljubav prema pop muzici i dominaciji na top-listama, te indie-folk pravac, zahvaljujući kojem je mogla da izbrusi svoje kantautorsko umeće bez opterećenja spoljnim faktorima. U martu je započela turneju svih turneja – The Eras Tour, koja publiku vodi kroz gotovo sve „ere“, odnosno albume Taylor Swift. Svaka od tih era podrazumevala je jedinstvenu estetiku, žanr, poruku, medijsku strategiju. Sa svakom novom erom, Swift je pokušavala nešto novo, oprobala se u novom pravcu ili drugačije pristupala stvaranju muzike. Kao feniks, s tim da u tom pepelu uvek postoji isti žar, ista nit koja spaja sve njene „inkarnacije“. Taylor je u dokumentarcu Miss Americana govoril...

O "Раним јадима" Данила Киша

Сваки покушај да се Рани јади олако дефинишу или жанровски одреде остаје осујећен и то нам постаје јасно чим склопимо корице књиге. Док је читамо, урањамо у њену лиричност, махом детињи доживљај света, маштенске и сањалачке призоре. Чини се да је једноставно прихватити дечју перспективу и путовање чак и кроз најболније странице историје – светске, породичне, личне. Међутим, на крају ћемо се наћи тамо где и одрасли Андреас Сам – на почетку, у Улици дивљих кестенова, у башти, на прагу некадашњег дома, на почетку откривања и разумевања породичне тајне и трагедије, на почетку романа Башта, пепео . Тако нас Рани јади уводе у Породични циркус , својеврсну триологију, коју чине и романи Башта, пепео и Пешчаник . Оно што је у Раним јадима само скицирано, назначено, наговештено, у романима ће бити осветљено из више углова и перспектива. Ходајући кроз лавиринт циркуса , сагледавамо мозаичну слику одјека рата и погрома, једне породице која се осипа и пропада, губи централну, очинску фигу...

I tek tako... zlo i naopako

I ne baš tek tako, potrošila sam nekoliko sati života na reanimirani leš dobro poznate serije Seks i grad , koja se u ovom pokušaju reinkarnacije zove I tek tako... , odnosno And Just Like That... Sa sve tri tačke. Davne 2003, kada je Seks i grad žario i palio ženskim mozgovima, sedela sam s drugaricama u jednom kafiću na Zlatiboru. Bile smo tinejdžerke, potpuno svesne da ne želimo da repliciramo živote popularne TV četvorke. Međutim, žene u dvadesetim ili tridesetim za stolom do nas živele su svoj Sex and the City . Dok je jedna od njih bezuspešno sastavljala poruku nekom pokušaju zlatiborske Zverke, druga joj je suflirala: - Stavi tri tačke, stavi tri tačke! - Što tri tačke?! - Pa, eto, kao, ne možeš da završiš rečenicu... And Just Like That... Nisu mogli ni autori serije. Nikad nije mogla ni Carrie. I kad bi dovršila rečenicu, pokazalo se da bi bilo bolje da nije. Njeni saharinski otužni zaključci kolumni bili su nešto najgore što je pokojni Seks i grad imao da ponudi. D...