Skip to main content

How hard can it be




Rečenica „How hard can it be“ ima potencijal da postane parola, slogan, mantra, životni moto. Studirate, tražite posao, pripremate važnu prezentaciju, polažete vožnju? Zaista, koliko to može biti teško?! Koliko je nama, zavisnicima od dobrih serija i kvalitetnog TV programa, teško da zavolimo bilo šta što nam ponudi  BBC u domenu svog igranog i zabavnog programa? Pred svaki zadatak, izazov ili trku Džeremi Klarkson (Jeremy Clarkson) izgovara tu čuvenu rečenicu: „How hard can it be?!“ Može biti teško, može biti i besmisleno lako, ali je uvek zabavno, pametno i duhovito. Takav je šou „Top Gear“ koji već deset godina vode Klarkson, Džejms Mej (James May) i Ričard Hamond (Richard Hammond). Sama emisija „Top Gear“, koja se bavi automobilizmom, emituje se još od 1977, ali format koji naša publika poznaje već nekoliko godina osmišljen je 2002. Zahvaljujući odličnoj produkciji, režiji, fotografiji, ovaj šou postajao je sve gledaniji i relevantniji. Međutim, da nema trojice zabavnih, duhovitih, rečitih i „otkačenih“ voditelja, teško da bi ovaj televizijski projekat bio tako uspešan. O njegovom uspehu, ali i dobitnoj kombinaciji Klarkson-Mej-Hamond govore i mnogobrojne (a opet nedovoljno gledane) „Top Gear“ franšize širom sveta.

            Ova emisija nije (samo) za ljubitelje automobila i brze vožnje. Znam to iz ličnog iskustva. Ne znam da vozim, nikad nisam pohađala časove vožnje, niti me je to ikada interesovalo, čak nikada nisam sela na mesto vozača. Ne znam kako funkcioniše motor, čemu služe ulje, voda, ne znam šta su svećice, a šta spojler. Dobro, mislim da znam čemu služi benzin i šta su volan, menjač i retrovizori. To je sve. A opet, kada se prikazuje „Top Gear“, ne odvajam se od ekrana. Moje znanje o automobilima nije značajno obogaćeno nakon gledanja ovog šoua. Čini se da to i nije cilj. Oni koji ga kreiraju bave se pre svega skupim i ekskluzivnim automobilima, a pri tom ne obraćaju posebnu pažnju na njihove performanse i statističke podatke. Ne savetuju vas koji auto treba kupiti, zbog čega treba da budete oprezni, da smanjite brzinu ili budete ekološki osvešteni. Štaviše, to je sve ono što smatraju besmislenim! Ironično, govoreći o svemu onome što ovaj šou nije, postaje nam jasno šta on zapravo jeste – duhoviti, nekonvencionalni, politički i društveno nekorektan televizijski program koji zahvaljujući upravo tome postaje tako gledan i cenjen. Zapravo, može se baviti bilo kojom temom, sve dok ga odlikuju neprevaziđeni britanski humor i sjajna produkcija, biće jedan od najznačajnijih televizijskih projekata BBC-ja. Veliki uspeh Klarksona i kompanije i jeste u tome što su uspeli da na državnoj televiziji govore ono što trenutno nije popularno i što mnogi ne žele da čuju. Tako će voditelji govoreći o automobilima zapravo izreći mnoge kritike na račun kraljevske porodice, Vlade, Britanaca uopšte, ali i na račun drugih nacija ili manjinskih grupa, suprotstavljajući se tako sveopštem licemerju. Zbog toga su često bili u sukobu sa čelnicima BBC-ja, ali su tu uprkos svemu opstajali. Ni samom BBC-ju nisu ostajali dužni. „Top Gear“ na ovaj način možda i pokazuje šta je zadatak vrhunskog zabavnog programa – ne da zaglupi i otupi mase, već da ih privuče i podstakne da misle. Kojom god temom se bavila određena televizijska serija, oštroumnost i ironija su nezaobilazne. To valjda znači ne potceniti gledaoca, a ujedno mu pružiti vrhunsku zabavu. U vremenu u kojem informativni program postaje strogo kontrolisan i samim tim polako gubi smisao, pametni i duhoviti televizijski formati predstavljaju budućnost. Uostalom, ako dođe do bilo kakvih pritisaka „odozgo“, uvek se može reći da je to „samo“ zabava.
             
„Top Gear“ nastavlja sa emitovanjem – za decembar se priprema Božićni specijal, a nove epizode nakon toga očekujemo u februaru 2013. I dalje ćemo imati prilike da gledamo svetske zvezde u finansijski pristupačnim automobilima, „cool“ zid, na kome se nalaze slike svih onih nepristupačnih četvorotočkaša, pitaćemo se ko je misteriozni Stig, skriven iza kacige i trkačkog odela, a trojac Klarkson-Mej-Hamond će nastaviti da odgovara na nove izazove koje postavljaju producenti emisije i nastaviti da obilazi svet u potrazi za najboljom trkačkom stazom. Kao i uvek, dobićemo mnogo više od toga. Setimo li se samo epizoda snimanih u Boliviji, Francuskoj, Japanu ili Rumuniji, postaje jasno da je reč o jednom od najboljih igrano-dokumentarnih programa IN THE WORLD.

Comments

Popular posts from this blog

Živimo u eri Taylor Swift

    2023 TAS Rights Management/Kevin Winter Jača nego ikad         Nakon što je albumima folklore i evermore iz 2020. učvrstila i proširila fan bazu, te najzad postala i miljenica kritike, Taylor Swift se ove godine našla na vrhuncu karijere, uspešno spojivši i svoje country korene, ljubav prema pop muzici i dominaciji na top-listama, te indie-folk pravac, zahvaljujući kojem je mogla da izbrusi svoje kantautorsko umeće bez opterećenja spoljnim faktorima. U martu je započela turneju svih turneja – The Eras Tour, koja publiku vodi kroz gotovo sve „ere“, odnosno albume Taylor Swift. Svaka od tih era podrazumevala je jedinstvenu estetiku, žanr, poruku, medijsku strategiju. Sa svakom novom erom, Swift je pokušavala nešto novo, oprobala se u novom pravcu ili drugačije pristupala stvaranju muzike. Kao feniks, s tim da u tom pepelu uvek postoji isti žar, ista nit koja spaja sve njene „inkarnacije“. Taylor je u dokumentarcu Miss Americana govoril...

O "Раним јадима" Данила Киша

Сваки покушај да се Рани јади олако дефинишу или жанровски одреде остаје осујећен и то нам постаје јасно чим склопимо корице књиге. Док је читамо, урањамо у њену лиричност, махом детињи доживљај света, маштенске и сањалачке призоре. Чини се да је једноставно прихватити дечју перспективу и путовање чак и кроз најболније странице историје – светске, породичне, личне. Међутим, на крају ћемо се наћи тамо где и одрасли Андреас Сам – на почетку, у Улици дивљих кестенова, у башти, на прагу некадашњег дома, на почетку откривања и разумевања породичне тајне и трагедије, на почетку романа Башта, пепео . Тако нас Рани јади уводе у Породични циркус , својеврсну триологију, коју чине и романи Башта, пепео и Пешчаник . Оно што је у Раним јадима само скицирано, назначено, наговештено, у романима ће бити осветљено из више углова и перспектива. Ходајући кроз лавиринт циркуса , сагледавамо мозаичну слику одјека рата и погрома, једне породице која се осипа и пропада, губи централну, очинску фигу...

I tek tako... zlo i naopako

I ne baš tek tako, potrošila sam nekoliko sati života na reanimirani leš dobro poznate serije Seks i grad , koja se u ovom pokušaju reinkarnacije zove I tek tako... , odnosno And Just Like That... Sa sve tri tačke. Davne 2003, kada je Seks i grad žario i palio ženskim mozgovima, sedela sam s drugaricama u jednom kafiću na Zlatiboru. Bile smo tinejdžerke, potpuno svesne da ne želimo da repliciramo živote popularne TV četvorke. Međutim, žene u dvadesetim ili tridesetim za stolom do nas živele su svoj Sex and the City . Dok je jedna od njih bezuspešno sastavljala poruku nekom pokušaju zlatiborske Zverke, druga joj je suflirala: - Stavi tri tačke, stavi tri tačke! - Što tri tačke?! - Pa, eto, kao, ne možeš da završiš rečenicu... And Just Like That... Nisu mogli ni autori serije. Nikad nije mogla ni Carrie. I kad bi dovršila rečenicu, pokazalo se da bi bilo bolje da nije. Njeni saharinski otužni zaključci kolumni bili su nešto najgore što je pokojni Seks i grad imao da ponudi. D...