Skip to main content

Beyonce u Beogradu


Jedna od najpopularnijih i najboljih pop/r'n'b pevačica današnjice, slavna Beyonce, započela je svoju četvrtu turneju u ponedeljak 15. aprila u Beogradu, gde je nastupila po prvi put. Nakon što joj je Beogradska (danas Kombank) arena otkazala gostoprimstvo 2009. zbog Davis cupa, ove godine konačno nas je posetila svetska zvezda koja je na vrhuncu slave

Beyonce je održala dvosatni čas pevanja, plesa i profesionalizma pred 18.000 ljudi. Oni koji je trebalo da nauče lekciju verovatno nisu bili na času, ali će im ubuduće svakako biti teže da prodaju i ono malo karata koje nisu podelili besplatno. Bow down (bitches)!
“The Mrs. Carter show” počeo je taktovima novog singla “Bow down/I been on”, koji su bili samo kratka uvertira za “Run the world (Girls)”, prvi singl sa albuma “4” iz 2011. godine. Usledila je još dinamičnija “End of time”, da bi se prvi blok završio baladom “Flaws and all”, koju je Beyonce posvetila svojim fanovima, naglsivši da su uvek uz nju čak i kada greši i da ne bi bila to što jeste da nema takvu podršku.
Drugi blok započela je u drugačijem kostimu, pesmom “If I were a boy”, u potpuno novom i “sirovijem” aranžmanu, tokom koje se mogao čuti i sempl čuvene orkestarske verzije pesme“ The last time” grupe Rolling Stones, koji je za “Bitter sweet simphony” iskoristio i britanski bend The Verve. Usledili su hitovi poput “Baby boy”, “Get me bodied”, “Diva”. Posle ponovnog presvlačenja i promene izgleda scene, na red je došao najsenzualniji deo koncerta, s pesmama “Naughty girl” i “Dance for you”. U poslednjoj se potpuno posvetila plesu, tako da su pesmu otpevali prateći vokali (delom uživo, a delom unapred snimljeni), koji u tom trenutku nisu “igrali za nas”. Izvođenje hita  “Freakum dress” bio je još jedan povod za promenu kostima i nikako poslednji – odmah posle toga u kožnom sakou otpevala je “I care” i “Miss you”, a modni znalci kažu da je za ovu turneju izabrala najbolju odeću. Kakva god bila, dobro joj stoji i odlično izgleda na sceni.
Dobro je što Beyonce nije zapostavila manje popularne pesme sa svog poslednjeg albuma (poput “Schoolin' life” i “Party”), koji je doživeo najmanji komercijalni uspeh, a pokazao se kao njen najzreliji i najkreativniji album do sada.


Dance for u: Les Twins in action
Photo: Yosra El-Essawy
Nakon što je otpevala “Why don't you love me” i “1+1”, Beyonce je sa glavne bine sajlom “odletela” na takozvani B-stage, oko kojeg su mesta rezervisana za najvernije fanove. To je ujedno kamerni i najintimniji deo nastupa, tokom kojeg je fantastično otpevala “Irreplaceable”, “Resentment”, “Love on top” i hit svoje bivše grupe Destiny's child “Survivor”. Publika okupljena oko manje bine imala je prilku i da peva sa Beyonce (ako ne i da je dodirne). Posebno dobro su se pokazala sitna deca pevajući “Irreplaceable”, pa su i Beyonce oduševili svojim glasovnim mogućnostima.
Završnica koncerta bila je rezervisana za najveće hitove - “Crazy in love” i “Single ladies (put a ring on it)”. Na samom kraju Beyonce je otpevala deo legendarne “I will always love you” Whitney Houston, koji se prelio u “Halo”. Pre nego što je napustila scenu posle puna dva sata, Beyonce se zahvalila beogradskoj publici, naglasivši da nikada neće zaboraviti svoj prvi šou na novoj turneji i naša “prelepa lica”. Povrh svega, uzela je zastavu Srbije koja je na binu doletela iz publike i ponela je sa sobom, što ju je donekle spasilo postkoncertnog razvlačenja po srbijanskoj štampi i komentarima čitalaca. Repertoar “ne zna gde je došla”, “ne vidi nas na mapi”, “došla je da uzme pare od ovaca”, “peva na plejbek” već je bio pripremljen, ali je zastava došla u pravom trenutku.


Crazy in love: Beyonce, live in Belgrade 
Photo: twitter/ BeyonceLite
Beyonce, dobitnica sedamnaest Grammy-nagrada, sasvim je opravdano jedna od najvećih muzičkih zvezda danas. Pored neospornog talenta, poznata je po neverovatnoj radnoj etici i disciplini. Zahtevne koreografije dovedene su do savršenstva - svaki ton, pokret i efekat je pažljivo osmišljen. Na ovoj turneji imali smo prilike da između blokova pesama vidimo tri kraća video-zapisa – prvi je govorio o stalnim promenama, drugi o majčinstvu i snazi koju ono daje, a treći o porodici. Pratili su ih delovi pesama “Countdown”  i “I was here”, koju je Beyonce za potrebe videa odrecitovala.
Ništa ne bi bilo isto bez njenog sjajnog ženskog benda “Suga mama” i fenomenalnih uvežbanih plesača. Posebno se izdvaja francuski duo “Les Twins”, sa kojim Beyonce sarađuje nekoliko godina. Nikakvi kostimi, frizure, svetlosni efekti, ekrani i sajle ne bi mogli da nadomeste propuste, neuvežbanost i neprofesionalizam. Zato su u ovom slučaju odlična potpora, proizvod vrhunske produkcije i garant dobre zabave.
“The Mrs. Carter Show World Tour” nastavlja se u sredu 17. aprila u Zagrebu. U maju će održati čak četiri uzastopna koncerta u londonskoj O2 areni, za koje je odavno nemoguće naći ulaznice. Severnoamerička turneja počinje u junu i završava se 5. avusta u “Barclays” centru u Bruklinu.

Comments

Popular posts from this blog

Živimo u eri Taylor Swift

    2023 TAS Rights Management/Kevin Winter Jača nego ikad         Nakon što je albumima folklore i evermore iz 2020. učvrstila i proširila fan bazu, te najzad postala i miljenica kritike, Taylor Swift se ove godine našla na vrhuncu karijere, uspešno spojivši i svoje country korene, ljubav prema pop muzici i dominaciji na top-listama, te indie-folk pravac, zahvaljujući kojem je mogla da izbrusi svoje kantautorsko umeće bez opterećenja spoljnim faktorima. U martu je započela turneju svih turneja – The Eras Tour, koja publiku vodi kroz gotovo sve „ere“, odnosno albume Taylor Swift. Svaka od tih era podrazumevala je jedinstvenu estetiku, žanr, poruku, medijsku strategiju. Sa svakom novom erom, Swift je pokušavala nešto novo, oprobala se u novom pravcu ili drugačije pristupala stvaranju muzike. Kao feniks, s tim da u tom pepelu uvek postoji isti žar, ista nit koja spaja sve njene „inkarnacije“. Taylor je u dokumentarcu Miss Americana govoril...

O "Раним јадима" Данила Киша

Сваки покушај да се Рани јади олако дефинишу или жанровски одреде остаје осујећен и то нам постаје јасно чим склопимо корице књиге. Док је читамо, урањамо у њену лиричност, махом детињи доживљај света, маштенске и сањалачке призоре. Чини се да је једноставно прихватити дечју перспективу и путовање чак и кроз најболније странице историје – светске, породичне, личне. Међутим, на крају ћемо се наћи тамо где и одрасли Андреас Сам – на почетку, у Улици дивљих кестенова, у башти, на прагу некадашњег дома, на почетку откривања и разумевања породичне тајне и трагедије, на почетку романа Башта, пепео . Тако нас Рани јади уводе у Породични циркус , својеврсну триологију, коју чине и романи Башта, пепео и Пешчаник . Оно што је у Раним јадима само скицирано, назначено, наговештено, у романима ће бити осветљено из више углова и перспектива. Ходајући кроз лавиринт циркуса , сагледавамо мозаичну слику одјека рата и погрома, једне породице која се осипа и пропада, губи централну, очинску фигу...

I tek tako... zlo i naopako

I ne baš tek tako, potrošila sam nekoliko sati života na reanimirani leš dobro poznate serije Seks i grad , koja se u ovom pokušaju reinkarnacije zove I tek tako... , odnosno And Just Like That... Sa sve tri tačke. Davne 2003, kada je Seks i grad žario i palio ženskim mozgovima, sedela sam s drugaricama u jednom kafiću na Zlatiboru. Bile smo tinejdžerke, potpuno svesne da ne želimo da repliciramo živote popularne TV četvorke. Međutim, žene u dvadesetim ili tridesetim za stolom do nas živele su svoj Sex and the City . Dok je jedna od njih bezuspešno sastavljala poruku nekom pokušaju zlatiborske Zverke, druga joj je suflirala: - Stavi tri tačke, stavi tri tačke! - Što tri tačke?! - Pa, eto, kao, ne možeš da završiš rečenicu... And Just Like That... Nisu mogli ni autori serije. Nikad nije mogla ni Carrie. I kad bi dovršila rečenicu, pokazalo se da bi bilo bolje da nije. Njeni saharinski otužni zaključci kolumni bili su nešto najgore što je pokojni Seks i grad imao da ponudi. D...