Dirljiva ljubavna priča o čekanju i patnji, ispunjenju želja, upornosti koja se isplati i paru koji, uprkos preprekama, pronalazi sreću u okrutnuom svetu, u kojem je novac vladar, a pohlepa pogonsko gorivo, priča o srednjoškolskim ljubavima i prijateljstvima koja sežu u večnost - sve to nije „Crazy Ex-Girlfriend“, satirična, sarkastična romantična komedija sa pevanjem i igranjem, autorki Rejčel Blum (Rachel Bloom) i Ejlin Broš Mekena (Ailine Brosh McKenna
„Crazy Ex-Girlfriend“ je serija koja se poigrava žanrom romantične komedije, njenim opštim mestima i klišeima, i to gotovo na svim nivoima, počev od likova. Glavna junakinja, Rebeka Banč (Rebecca Bunch), koju igra Rejčel Blum, nije divna, slatka, lepa-a-nesvesna-svoje-lepote. Povrh svega, nije ni najmanje psihički uravnotežena i upravo je njena nestabilnost izvor komičnih situacija i još veće nestabilnosti.
Ni ostali likovi se ne uklapaju u zadate kalupe, osim onda kada treba da ih razbiju i preoblikuju. Najpre postavljeni u klišetirane situacije, oni se razvijaju i stalno izazivaju očekivanja gledalaca, da bi na kraju došlo do potpuno nesvakidašnjeg raspleta. Uz to, seriju odlikuje raznolikost rasnih, konfesionalnih, seksualnih, polnih, telesnih i mentalnih profila, čija se različitost uvažava i slavi na najlepši mogući način. Stoga je i pojava belog, plavookog, korporativno orijentisanog strejt muškarca jedna od najčudnijih.
„Crazy Ex-Girlfriend“ ne bi bila to što jeste da nije muzike koja pocrtava bitne momente i prati fabulu, naročito onu u Rebekinoj glavi. Muzičke numere uglavnom parodiraju aktuelne fenomene i audiovizuelne produkte pop kulture, kako estetski tako i tematski, a mnoge od njih su prava mala remek-dela mjuzikla.
Mnogi će na pomen mjuzikla verovatno otpisati seriju, ali joj uprkos tome (ili baš zbog toga) treba dati šansu.
Za početak je dovoljno reći da uspešna pravnica Rebeka, mučena teškom depresijom i nasleđem disfunkcionalne porodice, na ulicama Njujorka sreće svoju prvu srednjoškolsku simpatiju, Džoša, nasmejanog i okupanog suncem. Veseli Džoš, naime, živi u Kaliforniji, u gradiću Zapadna Kovina, bezbrižnom malom mestu, samo dva sata udaljenom od plaže. Upravo tamo Rebeka vidi svoju sreću, naravno, isključivo uz Džoša, kojeg kreće kreativno da proganja.
Seriju su otpisivale i mnoge američke televizijske mreže, sve dok je nije uzela mala TV kuća The CW. Luda bivša polako je prirastala za srce publici (i Džošu), da bi na kraju druge sezone, čija je poslednja epizoda emitovana početkom februara, postala i zvanično jedna od najzanimljivijih TV komedija, miljenica i publike i kritike.
Za one koje interesuju nagrade i priznanja, dovoljno je reći da je Rejčel Blum osvojila Zlatni globus za najbolju glumicu u komediji i mjuziklu, kao i nagradu Critics’ Choice, dok je serija nagrađena Emmyjem za najbolju koreografiju, za čak tri pesme.
„Crazy Ex-Girlfriend“ predstavlja pravo osveženje u moru stereotipnih komedija – kreativna je, nekonvencionalna, drugačija, ironična, a „sa srcem“. Dovoljno za maratonsko gledanje i beg u Zapadnu Kovinu.
2023 TAS Rights Management/Kevin Winter Jača nego ikad Nakon što je albumima folklore i evermore iz 2020. učvrstila i proširila fan bazu, te najzad postala i miljenica kritike, Taylor Swift se ove godine našla na vrhuncu karijere, uspešno spojivši i svoje country korene, ljubav prema pop muzici i dominaciji na top-listama, te indie-folk pravac, zahvaljujući kojem je mogla da izbrusi svoje kantautorsko umeće bez opterećenja spoljnim faktorima. U martu je započela turneju svih turneja – The Eras Tour, koja publiku vodi kroz gotovo sve „ere“, odnosno albume Taylor Swift. Svaka od tih era podrazumevala je jedinstvenu estetiku, žanr, poruku, medijsku strategiju. Sa svakom novom erom, Swift je pokušavala nešto novo, oprobala se u novom pravcu ili drugačije pristupala stvaranju muzike. Kao feniks, s tim da u tom pepelu uvek postoji isti žar, ista nit koja spaja sve njene „inkarnacije“. Taylor je u dokumentarcu Miss Americana govoril...
Сваки покушај да се Рани јади олако дефинишу или жанровски одреде остаје осујећен и то нам постаје јасно чим склопимо корице књиге. Док је читамо, урањамо у њену лиричност, махом детињи доживљај света, маштенске и сањалачке призоре. Чини се да је једноставно прихватити дечју перспективу и путовање чак и кроз најболније странице историје – светске, породичне, личне. Међутим, на крају ћемо се наћи тамо где и одрасли Андреас Сам – на почетку, у Улици дивљих кестенова, у башти, на прагу некадашњег дома, на почетку откривања и разумевања породичне тајне и трагедије, на почетку романа Башта, пепео . Тако нас Рани јади уводе у Породични циркус , својеврсну триологију, коју чине и романи Башта, пепео и Пешчаник . Оно што је у Раним јадима само скицирано, назначено, наговештено, у романима ће бити осветљено из више углова и перспектива. Ходајући кроз лавиринт циркуса , сагледавамо мозаичну слику одјека рата и погрома, једне породице која се осипа и пропада, губи централну, очинску фигу...
I ne baš tek tako, potrošila sam nekoliko sati života na reanimirani leš dobro poznate serije Seks i grad , koja se u ovom pokušaju reinkarnacije zove I tek tako... , odnosno And Just Like That... Sa sve tri tačke. Davne 2003, kada je Seks i grad žario i palio ženskim mozgovima, sedela sam s drugaricama u jednom kafiću na Zlatiboru. Bile smo tinejdžerke, potpuno svesne da ne želimo da repliciramo živote popularne TV četvorke. Međutim, žene u dvadesetim ili tridesetim za stolom do nas živele su svoj Sex and the City . Dok je jedna od njih bezuspešno sastavljala poruku nekom pokušaju zlatiborske Zverke, druga joj je suflirala: - Stavi tri tačke, stavi tri tačke! - Što tri tačke?! - Pa, eto, kao, ne možeš da završiš rečenicu... And Just Like That... Nisu mogli ni autori serije. Nikad nije mogla ni Carrie. I kad bi dovršila rečenicu, pokazalo se da bi bilo bolje da nije. Njeni saharinski otužni zaključci kolumni bili su nešto najgore što je pokojni Seks i grad imao da ponudi. D...
Comments
Post a Comment