Na feminističkoj lomači: Vladislav Đorđević, stalni e-pacijent
50 nijansi poremećene sive mase
Opismenjavanje devojčica je zločin: Feministička zavera
"Književna dela – umetničku poeziju i prozu – mahom čitaju žene. A među onima koji pišu književna dela – poeziju i prozu – takođe je više žena. Ta se pojava može nazvati feminizacija književnosti. Koji su razlozi tome", pita se skrušeno Vladislav odmah na početku. Pošto su njegove tvrdnje o ženskoj dominaciji kako u spisateljskom tako i u čitateljskom svetu čvrste i neoborive kao Koštuničin legalizam i frizura Sande Rašković Ivić, koju Đorđević ženstveno ne može da smisli, možemo odmah početi da tražimo razloge i ne postavljamo suvišna feminizovana pitanja. Hladno, naučno, surovo, takoreći muški, V.Đ. je razloge podelio na: psihološke, komercijalne, pedagoške, akademske i socijalne.
Podrobno analiziram ljude i njihove postupke: Čitateljka koja je spremna na najgore
"Osim toga, devojčice, devojke i žene češće čitaju književna dela. Izgleda da njihov um posebno privlači čitanje dela u kojima se podrobno analiziraju ljudi i njihovi postupci, a veliki deo književnosti se bavi upravo time". Tako je, Vladislave, pročitao si me kao "Ljubav u doba kokaina" - izuzetno me privlači čitanje dela u kojima se analiziraju ljudi i njihovi postupci, ti si živi dokaz. Tvoji sastavi bude moju unutrašnju boginju, kao u "50 Shades Of Grey".
Piletina u sado-mazo pozi čeka Đorđevićev novi uradak: Ne mogu bez Vladislavljevog intelektualnog biča
A sada, uđi mi u branšu, Vladislave. "Među studentima srpske književnosti i srpskog jezika već decenijama veliku većinu čine devojke." To je zato što, kako i sam kažeš, žene nemaju moć apstraktnog mišljenja. Zato idu u apotekarke i filološkinje. "I među onima koji pohađaju 'radionice za kreativno pisanje' takođe većinu čine devojke. Tako se mlada ženska populacija podstiče da piše književna dela." Za sve je kriv profesor Mihajlo Pantić, Vladislave. On već godinama feminizuje studentkinje i ponekog studenta na radionicama kreativnog pisanja. Piše da je to "izborni predmet", ali samo za javnost, čitaj između redova iako si muško, Vladislave.
"Ne samo da su studenti književnosti mahom devojke, nego je i školski kadar koji predaje srpsku književnost uglavnom sačinjen od žena. U osnovnim i srednjim školama već je teško naći na muškog nastavnika ili profesora srpske književnosti. Nastava knjižvnosti se gotovo potpuno feminizovala. Jedna od posledica feminizovanja nastave književnosti jeste forsiranje devojaka da se bave književnošću, a zanemarivanje mladića. Tolika feminizovanost nastave književnosti dečacima podsvesno šalje poruku da je književnost neka 'ženska ujdurma s kojom se ne valja baktati."
Književnost, ženska ujdurma: Neukrotivo pero
"Ne samo da je osnovnoškolska i srednjoškolska nastava književnost skoro potpuno feminizovana, nego je feminizovano i adkadems:-) ko shvatanje književnosti. Feministička metodologija je preplavila književnu teoriju, književnu kritiku i književnu istoriju. U književnoj teoriji je postalo uobičajeno naglašavati vrednost 'ženskog stila', koji se u skladu sa poststrukturalističkom jezičkom tradicijom naziva 'žensko pismo' (fr. 'écriture feminine'). Po toj teoriji, ženski stil karakteriše neodređenost, rasplinutost, ukidanje strogog značenja reči itd."
To ukidanje "strogog značenja reči", moj dječače plavi kojem se usred teksta potkrade smajli :-), znači upotrebiti stilsku figuru i stvarati jedinstveni umetnički svet, svet dela. Tako, na primer, kada ja kažem "bičuj me intelektom", ne znači da treba stvarno da me bičuješ bičem na kojem piše "intelekt". Nadam se da sam bila dovoljno određena, a malo rasplinuta. Nastavi, molim te.
Potpuno sam zbunjen i marginalizovan: Čovek koji se sigurno ne preziva Đorđević ili Kecmanović
Gde li su ona zlatna vremena kad žene nisu ni znale da čitaju i pišu i što one malobrojne opismenjene ne ostaše skrajnute? Šta bi ti, nasrećni Vladislave, sad bez mene? Ko bi čitao tvoje uratke? Ko bi ih ocenjivao kao "awful" na portalu tvog "Srpskog kulturnog kluba"? Kako bi postao omiljeni ženski pisac da ti nije feminizovanih e-novina? I kad smo kod "zlatnih vremena", šta znači "zlatno doba vaskrsa"? Da li je tu reč o nekoj metafori, feminizovanoj upotrebi reči? Da li je uskrsnuće samo po sebi zlatno doba ili vaskrs traje duže od trenutka, pa ima sopstveno zlatno doba? Ima li ovoj feminizaciji kraja, kad je i tvoje pero podleglo?
Zlatno doba vaskrsa: Priprema feminističke lomače
Kako, my master? "U drugom talasu feminizma feministkinje su postale opsednute kritikom 'patrijarhata'. One su svuda primećivale znakove nepravednog patrijarhata i svoju kritiku usmeravale ka njemu. Jedna od njih, Amerikanka Kejt Milet (Kate Millett, 1934) kritikovala je celokupno zapadno društvo kao patrijarhalno. Svoju kritiku je posebno zasnivala na analizi délâ nekih muških književnika, posebno D. H. Lorensa (D. H. Lawrence, 1885-1930), Henrija Milera (Henry Miller, 1891-1980) i Normana Majlera (Norman Mailer, 1923-2007). Ona je pokušala da dokaže da su dela tih pisaca 'seksistička' i neprijateljska prema ženama. Odjednom su žene postale opsednute inkvizitorskim lovom na muška 'seksistička dela'. U stilu nekog obrnutog „lova na veštice”, one su u svim delima u kojima se izražava muška seksualnost prepoznavale 'seksizam' – nepravedno 'postvarivanje' žena. Pisci takvih dela su postali 'politički nekorektni'. Mogućnost stavljanja na feminističku lomaču uplašila je muškarce pisce, pa su mnogi pribegli samocenzuri. O muškim erotskim iskustvima ili fantazijama počeli su da pišu pubertetski stidljivo."
Kakvi su ovo pubertetsko stidljivi opisi, prebiću nekog: Dajte mi sabrana dela Suzane Mančić
"Ali tu ironiji nije kraj. Uskoro se pojavio i treći talas feminizma, koji je zahtevao preispitivanje svih aspekata ženstvenosti, a posebno seksualnosti. Na tome je insistirala posebno francuska teoretičarka Elen Siksu (Hélène Cixous, 1937). Ubrzo su ženske spisateljice postale opsednute seksom. Pisanje o seksu je postalo znak lične i književne emancipovanosti. Sve je to dovelo do pomalo paradoksalne činjenice da erotsku i pornografsku literaturu danas više pišu i čitaju žene nego muškarci. Imajući u vidu taj kontekst, nije čudo što se jedna francuska spisateljica našla pobuđenom da napiše roman otvoreno pornografskog naslova 'Kresni me'. A i naše spisateljice su počele da se utrkuju u pornografskom trešu ('Sponzoruše', 'Grabljivica', 'Gola istina', 'Grešnica', 'Defloracija', 'Neukrotivo srce'). Što bestidnije – to bolje. Očekivanja ženske čitalačke publike su postala takva da komercijalno najbolje prolaze pornografska dela. Žene očekuju sve više i više seksa u ženskoj književnosti. U takvoj seksom zasićenoj atmosferi postaje normalno da hit postane pornografski roman 'Pedeset nijansi: siva'. Opsednutost ženskih spisateljica seksom i relativna pasivnost muškaraca u tom pogledu krajnji su – i paradoksalni – rezultati feminističke politike rekonstrukcije 'rodnih uloga'."
Hoćeš da kažeš, Vladislave, da treba da pustimo da Kecmanović i Stojiljković pišu u četiri ruke o, recimo, Evinom ožiljku, da nam objasne zašto muškarci vole kučke i zašto te Ana Marija nije volela? Bolje je da pustiš čuvenu feministkinju Ljiljanu Habjanović Đurović da ti odgovori na ta pitanja. Poslala bih te kod nje na prevaspitavanje, pa da vidiš kako je kad poteče voda iz kamena. Video bi svih 550 nijansi Crne Reke.
Nadmena i razmetljiva: Žena čita erotsku poeziju u biblioteci
Vladislave, švrćane, nije jedini uslov da ti ispadneš pametan taj da devojka bude glupa, nepismena i neobrazovana. Dobro, možda u tvom slučaju jeste, ali ne treba zbog toga da budeš apatičan i potišten, niti da svojim pisanijem deprimiraš ostale muškarce koji se, za razliku od tebe, ne osećaju tupavo i zbunjeno. Što je dobro, pod uslovom da stvarno nisu tupavi i zbunjeni. A i da jesu, za njih, na čelu s tobom, nikada nije kasno. Odvaži se, uđi u apoteku. Slobodno se javi nastavnici na ulici. Nemoj da se plašiš devojaka koje se kikoću. I prihvati činjenicu da je Sanda Rašković Ivić na čelu tvoje omiljene stranke. Ne prepuštaj se očaju, alkoholu i tučama, naročito ne ako hoćeš da prebiješ ženu. Prihvati sopstvenu feminizaciju, da ti život ne bi postao socijalna groteska.
***
"Bibliografija" ili Šta je Vladislav čitao i na čemu zasnovao svoje maskuline tvrdnje:
Depent, Viržini, „Kresni me”, Laguna, Beograd, 2007.
Mančić, Suzana, „Neukrotivo srce”, Alnari, Beograd, 2012.
Millett, Kate, Sexual Politics, Doubleday, New York, 1970.
Milutinović, Sanja Anamari, „Defloracija”, Millennium print, Novi Sad, 2012.
Radusinović, Vesna, „Grešnica”, Laguna, Beograd, 2011.
Rebić, Maša, „Sponzoruše”, Narodna knjiga, Beograd, 2006.
Stanković, Simonida, „Grabljivica”, Alo novine, Beograd, 2007.
Tomin, Svetlana, „Mužastvene žene srpskog srednjeg veka”, Akademska knjiga, Novi Sad, 2011.
Celzijus, Nives, „Gola istina: autobiografija s grupnim iskustvom”, Alo novine, Beograd; Premier media, Zagreb, 2008.
Džejms, E. L., „Pedest nijansi: siva”, Laguna, Beograd, 2012.
* Vladislavljevi citati preneti sa portala "Srpski kulturni klub"
** Da bismo mu još malo zagorčali mizogini život, poklanjamo mu veselu pesmu trećeg talasa feminizma
* Objavljeno u e-Novinama 16.2.
Comments
Post a Comment