Skip to main content

INXS: Neispričana priča


Luke Arnold kao Michael Hutchence
Luke Arnold kao Michael Hutchence
Izvor: www.imdb.com

Televizijski film „Never Tear Us Apart: The Untold Story of INXS“ pre dva meseca je obarao rekorde gledanosti u Australiji. O filmu i kontroverzama koje će izazvati raspravljalo se „down under“ i pre nego što je pala prva klapa, a buka se nekoliko dana nakon prikazivanja stišala


Čovek-harizma: Michael Hutchence
Izvor: fanpop.com

O filmu su mnogi imali šta da kažu i pre nego što je emitovan, naročito oni koji su 2012. najavili „Two Worlds Colliding“, film koji je trebalo da bude snimljen na osnovu biografije Michaela Hutchencea koju su napisale njegova majka i sestra „Just A Man: The Real Michael Hutchence“, nezadovoljne negativnim publicitetom koji je frontmen INXS-a imao i pre i posle tragične smrti. „Two Worlds Colliding“ se nije pojavio, a u međuvremenu je objavljeno da je još jedan film u pripremi. Richard Lowenstein, reditelj koji je započeo saradnju sa INXS još 1984. i u čijem je filmu „Dogs in Space“ Hutchence igrao glavnu ulogu, krajem 2013. je izjavio da priprema film „Michael“. „Čvrsto se oslanjam na sopstveno iskustvo s Michaelom i na ono što mi je sam pričao o svojoj prošlosti. Iako je sve detaljno istraženo, to će ipak biti vrlo lična priča“, rekao je Lowenstein za australijski portal News, nadajući se da će subjektivnim pristupom pobeći od klišea.
Ostane li dosledan toj zamisli, ostvariće ono što rediteljka „Never Tear Us Apart“ Daina Reid nije uspela – da ispriča filmsku priču lišenu „sex, drugs and rock and roll“ stereotipa. To svakako ne znači da od rock zvezde treba praviti asketu, već kreativnije pristupiti toliko eksploatisanim pojmovima pop kulture. Doduše, ako rediteljka nije imala ništa osim osrednje napisanog scenarija koji su opštim mestima ispunili Dave Warner i Justin Monjo, ne treba svu krivicu svaliti na nju. Paradoksalno, u želji da budu dosledni istini i ne krivotvore fakte, a uz to u dva nastavka od po sat i po pokriju gotovo dvadeset godina karijere benda i koji trenutak iz detinjstva, autori filma kreću se u vrlo uskom manevarskom prostoru, uspešno odolevajući bilo kakvoj autentičnosti. Od obećane neispričane priče iz naslova nije ostalo niša. Sve što postoji u filmu već znamo, fanovi su sigurno dobro upoznati sa svim detaljima, a ostale od svekolikog znanja o INXS-u deli samo klik.


Vembli je eksplodirao i na filmu: INXS na vrhuncu karijere
Izvor: www.brisbanetimes.com.au

Film „Never Tear Us Apart“ je ekranizovani članak iz Vikipedije, začinjen pokojim tabloidnim naslovom, anegdotom ili doskočicom, koje su zaboravili i oni koji su ih izgovarali i u njima učestvovali pre dvadesetak godina. Kako je više puta navedeno u mnogobrojnim vestima i člancima, autori filma sve vreme su sarađivali sa članovima benda INXS i ono za šta im se mora odati priznanje jeste težnja da ništa ne krivotvore i čvrsto se drže sećanja braće Farriss i ostalih članova grupe. Istovremeno, u tome je i najveći problem. Put do filmskog pakla klišea popločan je dobrim namerama autora da ostanu dosledni istini. Pitanje je samo čijoj.
Tina Hutchence, sestra preminulog pevača, negodovala je zbog načina na koji su Michael i njegova porodica predstavljeni. Ne ulazeći u njene razloge, koji opet mogu biti pogodni za tabloidno raspredanje, možemo se složiti bar sa jednom tvrdnjom – njen brat nije verodostojno predstavljen. I to ne zato što je posredi neka teorija zavere, već zato što apsolutno niko nije verodostojno predstavljen u tom filmu koji je, više nego ičemu, težio verodostojnosti.


Pronađi razliku: Odličan glumac u teškoj ulozi
Izvor: www.dailytelegraph.com.au

U jurnjavi za suvim faktima izgubila se originalnost, likovi su ostali bez suštine, slojevitosti. Sve je tako predvidivo i jasno, čak i ako nikad niste pročitali ništa o INXS-u – preko trnja do zvezda, iz predgrađa u veliki prljavi grad, odatle na višegodišnju svetsku turneju, pa iz sjaja u bedu, sa suzama, pevanjem i umiranjem.
U želji da se kaže sve, nije rečeno ništa. Verovatno je mnogo toga prećutano, nešto pak preuveličano zbog rekordne gledanosti, da bi na kraju delovalo nedorečeno. Nije jasno ni da li je „Never Tear Us Apart“ film o INXS-u ili Michaelu, o svakom pojedinačno, o svima zajedno, o bendu s jedne i frontmenu s druge strane ili obrnuto. U jednom trenutku ovaj igrani film poprima formu kvazidokumentarca, kada članovi benda (ne pravi) evociraju uspomene na Michaela. To je još jedna interesantna ideja autora, koja se zbog količine dobrih namera i nedovršenih zamisli pretvorila u neku vrstu meta-papazjanije. U tri sata, osim suštine, sve je stalo – različite tačke gledišta, retrospekcija, motivacija aktuelnih postupaka nesrećnim detinjstvom, kružna kompozicija, šta god vam padne na pamet. Doduše, kružna kompozicija je vrlo srećno rešenje za ovakav pačvork-film. Scene sa čuvenog koncerta na Vembliju 1991. čine prve i poslednje kadrove filma - sa „Guns in the Sky“ počinje prvi deo, dok drugi zatvara legendarna „Never Tear Us Apart“, koju tek pred kraj čujemo. I to predstavlja jedno od srećnijih rešenja jer, dok se sve vreme pitate šta bi sa onom pesmom po kojoj je film nazvan, ona vas čeka na kraju, kao dragulj u moru tabloidnog žutila, laži, nagađanja i prljavog veša, kao kolačić sudbine sa porukom „sve bilo je muzika“.

Pitanje svih pitanja: Ko igra Kylie

Ako zbog nečega treba pogledati ovaj film, onda je to svakako muzika. Pesme INXS-a su podloga gotovo svakog dijaloga i dobar oslonac kad god neka scena sklizne u ispraznost. Svaki tekst Hutchencea je značenjski bogatiji i dublji od tog neinventivnog scenarija, zato uspeh glumaca da dočaraju jednodimenzionalno napisane karaktere predstavlja pravo čudo. Tim Farriss kao najpreduzimljiviji i sposoban za biznis, Andrew Farriss kao „mozak“ i muzički genije, Jon Farriss, koji ne vidi dalje od bubnja i kojeg starija braća čuvaju i paze u velikom svetu, te Chris Murphy kao razjareni, ali fer menadžer željan uspeha i slave, samo su neki od ravnih stereotipnih likova koje odlični glumci, ne bez muke, uspevaju da odigraju udišući im preko potrebni život. Naravno, najteži zadatak imao je Luke Arnold. Ni približno lep, harizmatičan ili misteriozan kao Michael Hutchence, ali talentovan i profesionalan, Arnold je dao sve od sebe da zaista bude lik koji tumači. Njegovi napori se vide, što može biti i dobro i loše, ali pristup ulozi sa takvim poštovanjem i posvećenošću zaslužuje sve reči hvale.
„Ko igra Kylie, ko igra Kylie“, zapitaće se svaki iole pošten fan. Ko ne voli Kylie, ne voli ni pande ni delfine. Jednostavno, svako na neki način voli Kylie i svako ima svoje razloge, zato je sasvim jasna prašina koja se podigla oko tog važnog pitanja. Na svu sreću, Samantha Jade je bila odlična u ulozi mlade i prostodušne pop zvezde, igrala ju je bez ironije, otklona ili preterivanja, te joj je i sama Kylie čestitala na dobro obavljenom poslu.


Never tear us apart: Pesma koja je nadživela tvorca
Izvor: www.imdb.com

Kostim, šminka, frizura – stavke su koje obavezno treba dodati spisku sjajno urađenih stvari u ne baš tako dobrom filmu. Sav glamur pomešan sa stilskim katastrofama i otkačenim frizurama osamdesetih, uz (modnu) neuravnoteženost devedesetih i koketiranje sa kičom i kempom, deo je težnje autora za verodostojnošću, koja u slučaju vizuelnog zaista ima smisla.
Uz očekivano fenomenalan soundtrack, pomenutu vizuelnu verodostojnost i kvalitetnu glumačku podelu, „Never Tear Us Apart“ je film predviđen za opuštanje i laku zabavu, u kojem čula sluha i vida uživaju, dok o metaforičnom zadovoljenju preostala tri nema ni govora. Šteta je to za film koji je imao sve preduslove da bude kvalitetan. Trka za rejtingom i borba s konkurencijom stavile su u drugi plan sve potencijale koje je film imao, pa smo tako umesto žestine dobili laganu limunadu i proizvod za svakodnevnu upotrebu, na čijoj etiketi umesto „INXS“ može biti navedeno ime bilo koje grupe ili pojedinca. S druge strane, jasno je da su autori imali najbolje namere – želju da vrate INXS u žižu interesovanja i sačuvaju uspomenu na Hutchencea, koji je laka meta tabloida i 16 godina nakon smrti.
Lik, život i priključenija Michaela Hutchencea daleko su inspirativniji i intrigantniji nego što se na osnovu ovog televizijskog filma da zaključiti i čekaju nekog ko će sa više hrabrosti i autentičnosti pristupiti ne tako jednostavnoj priči o uspehu, zabludama, osetljivosti, depresiji i samoubistvu i dovršiti neispričano.

 http://www.e-novine.com/entertainment/entertainment-tema/100079-INXS-Neispriana-pria.html

Comments

Popular posts from this blog

Živimo u eri Taylor Swift

    2023 TAS Rights Management/Kevin Winter Jača nego ikad         Nakon što je albumima folklore i evermore iz 2020. učvrstila i proširila fan bazu, te najzad postala i miljenica kritike, Taylor Swift se ove godine našla na vrhuncu karijere, uspešno spojivši i svoje country korene, ljubav prema pop muzici i dominaciji na top-listama, te indie-folk pravac, zahvaljujući kojem je mogla da izbrusi svoje kantautorsko umeće bez opterećenja spoljnim faktorima. U martu je započela turneju svih turneja – The Eras Tour, koja publiku vodi kroz gotovo sve „ere“, odnosno albume Taylor Swift. Svaka od tih era podrazumevala je jedinstvenu estetiku, žanr, poruku, medijsku strategiju. Sa svakom novom erom, Swift je pokušavala nešto novo, oprobala se u novom pravcu ili drugačije pristupala stvaranju muzike. Kao feniks, s tim da u tom pepelu uvek postoji isti žar, ista nit koja spaja sve njene „inkarnacije“. Taylor je u dokumentarcu Miss Americana govoril...

O "Раним јадима" Данила Киша

Сваки покушај да се Рани јади олако дефинишу или жанровски одреде остаје осујећен и то нам постаје јасно чим склопимо корице књиге. Док је читамо, урањамо у њену лиричност, махом детињи доживљај света, маштенске и сањалачке призоре. Чини се да је једноставно прихватити дечју перспективу и путовање чак и кроз најболније странице историје – светске, породичне, личне. Међутим, на крају ћемо се наћи тамо где и одрасли Андреас Сам – на почетку, у Улици дивљих кестенова, у башти, на прагу некадашњег дома, на почетку откривања и разумевања породичне тајне и трагедије, на почетку романа Башта, пепео . Тако нас Рани јади уводе у Породични циркус , својеврсну триологију, коју чине и романи Башта, пепео и Пешчаник . Оно што је у Раним јадима само скицирано, назначено, наговештено, у романима ће бити осветљено из више углова и перспектива. Ходајући кроз лавиринт циркуса , сагледавамо мозаичну слику одјека рата и погрома, једне породице која се осипа и пропада, губи централну, очинску фигу...

I tek tako... zlo i naopako

I ne baš tek tako, potrošila sam nekoliko sati života na reanimirani leš dobro poznate serije Seks i grad , koja se u ovom pokušaju reinkarnacije zove I tek tako... , odnosno And Just Like That... Sa sve tri tačke. Davne 2003, kada je Seks i grad žario i palio ženskim mozgovima, sedela sam s drugaricama u jednom kafiću na Zlatiboru. Bile smo tinejdžerke, potpuno svesne da ne želimo da repliciramo živote popularne TV četvorke. Međutim, žene u dvadesetim ili tridesetim za stolom do nas živele su svoj Sex and the City . Dok je jedna od njih bezuspešno sastavljala poruku nekom pokušaju zlatiborske Zverke, druga joj je suflirala: - Stavi tri tačke, stavi tri tačke! - Što tri tačke?! - Pa, eto, kao, ne možeš da završiš rečenicu... And Just Like That... Nisu mogli ni autori serije. Nikad nije mogla ni Carrie. I kad bi dovršila rečenicu, pokazalo se da bi bilo bolje da nije. Njeni saharinski otužni zaključci kolumni bili su nešto najgore što je pokojni Seks i grad imao da ponudi. D...