Skip to main content

Tinejdžerska noćna mora


Da je BBC zaista javni servis zahvaljujući kojem imate pravo da vidite sve, dokazuje serija „Klika“ („Clique“), premijerno prikazana u martu ove godine u onlajn formatu kanala BBC 3.
Prikazivala se isključivo na internetu zato što je i publika kojoj je namenjena isključivo tamo. Serija je snimljena i producirana besprekorno, tako da se skupa garderoba, savršen ten i šminka mogu lako uočiti i ako se gleda na telefonu ili tabletu.
„Klika“ svakako nije program koji će prosečni BBC-jev gledalac nestrpljivo čekati u nedelju uveče. Znaju to i autori serije koji su je promišljeno plasirali tinejdžerima, i to ne malobrojnima koji žive neopterećeni finansijskim problemima, već onima koji bi želeli da žive kao junaci serije.
Ima tu svega – i studentskih domova, kampusa, zadimljenih klubova i pabova, ali uvek ušminkanih i sređenih. Tamo niko nikad nije gladan, niti iko išta jede; uglavnom se piju šampanjac i tablete, droga je posvuda i, naravno, niko ništa ne uči, osim nesrećne Elizabet, koja je i vizuelno predstavljena kao da tamo ne pripada. Izgleda mlađe od ostalih devetnaestogodišnjaka, ne šminka se, ne ide na žurke, oblači se neupadljivo i uči.
Ostatak ekipe je pak kao preuzet iz „Gossip Girl“, sa natruhama zapleta koji podseća na „Pretty Little Liars“ i ostale tinejdžerske „noir“ baljezgarije. I „Klika“ ima tu postprodukcijsku zatamnjenost, zagasitost kroz koju probija sjaj više klase, čisto da nas upozori da se sprema nešto zlokobno. Uostalom, autorka serije je Džes Britan, koja je već radila na tinejdžerskoj seriji „Skins“, tako da ništa ne bi trebalo preterano da nas iznenadi.
„Klika“ ima interesantan zaplet i misteriju koja počinje da nas intrigira na samom početku. U svakoj epizodi svedočimo bar jednoj šokantnoj sceni, kulminacija se brižljivo gradi, a peripetije su brojne. Pokreću se važna pitanja kao što su lažni ili oportuni feminizam, tretiranje žena u korporativnom okruženju, dvostruki moral i standardi.
Međutim, autorima je mnogo interesantnije da se površno bave psihopatijom tinejdžerki i mimetički neuverljivim scenama, ne bi li se žanrovski više približili trileru. Tako mnoge teme ostaju neistražene do kraja, dok se dobro i zlo u junacima kontrastira površno i neuverljivo, a publici isuviše „crta“ i objašnjava. Iako ciljna grupa jesu tinejdžeri, to ne znači da su glupi i nesposobni da prate radnju. Toliko je flešbekova i podsećanja, da čak i mrtvi ustaju iz groba da prozbore koju sa živućom protagonistkinjom.
Za laku zabavu i ljubitelje zapleta i peripetija koji kukaju ako se u seriji „ne dešava ništa“, „Klika“ svakako jeste. Oni sa odnegovanim ukusom neka pogledaju „Apple Tree Yard“.

Comments

Popular posts from this blog

Živimo u eri Taylor Swift

    2023 TAS Rights Management/Kevin Winter Jača nego ikad         Nakon što je albumima folklore i evermore iz 2020. učvrstila i proširila fan bazu, te najzad postala i miljenica kritike, Taylor Swift se ove godine našla na vrhuncu karijere, uspešno spojivši i svoje country korene, ljubav prema pop muzici i dominaciji na top-listama, te indie-folk pravac, zahvaljujući kojem je mogla da izbrusi svoje kantautorsko umeće bez opterećenja spoljnim faktorima. U martu je započela turneju svih turneja – The Eras Tour, koja publiku vodi kroz gotovo sve „ere“, odnosno albume Taylor Swift. Svaka od tih era podrazumevala je jedinstvenu estetiku, žanr, poruku, medijsku strategiju. Sa svakom novom erom, Swift je pokušavala nešto novo, oprobala se u novom pravcu ili drugačije pristupala stvaranju muzike. Kao feniks, s tim da u tom pepelu uvek postoji isti žar, ista nit koja spaja sve njene „inkarnacije“. Taylor je u dokumentarcu Miss Americana govoril...

O "Раним јадима" Данила Киша

Сваки покушај да се Рани јади олако дефинишу или жанровски одреде остаје осујећен и то нам постаје јасно чим склопимо корице књиге. Док је читамо, урањамо у њену лиричност, махом детињи доживљај света, маштенске и сањалачке призоре. Чини се да је једноставно прихватити дечју перспективу и путовање чак и кроз најболније странице историје – светске, породичне, личне. Међутим, на крају ћемо се наћи тамо где и одрасли Андреас Сам – на почетку, у Улици дивљих кестенова, у башти, на прагу некадашњег дома, на почетку откривања и разумевања породичне тајне и трагедије, на почетку романа Башта, пепео . Тако нас Рани јади уводе у Породични циркус , својеврсну триологију, коју чине и романи Башта, пепео и Пешчаник . Оно што је у Раним јадима само скицирано, назначено, наговештено, у романима ће бити осветљено из више углова и перспектива. Ходајући кроз лавиринт циркуса , сагледавамо мозаичну слику одјека рата и погрома, једне породице која се осипа и пропада, губи централну, очинску фигу...

I tek tako... zlo i naopako

I ne baš tek tako, potrošila sam nekoliko sati života na reanimirani leš dobro poznate serije Seks i grad , koja se u ovom pokušaju reinkarnacije zove I tek tako... , odnosno And Just Like That... Sa sve tri tačke. Davne 2003, kada je Seks i grad žario i palio ženskim mozgovima, sedela sam s drugaricama u jednom kafiću na Zlatiboru. Bile smo tinejdžerke, potpuno svesne da ne želimo da repliciramo živote popularne TV četvorke. Međutim, žene u dvadesetim ili tridesetim za stolom do nas živele su svoj Sex and the City . Dok je jedna od njih bezuspešno sastavljala poruku nekom pokušaju zlatiborske Zverke, druga joj je suflirala: - Stavi tri tačke, stavi tri tačke! - Što tri tačke?! - Pa, eto, kao, ne možeš da završiš rečenicu... And Just Like That... Nisu mogli ni autori serije. Nikad nije mogla ni Carrie. I kad bi dovršila rečenicu, pokazalo se da bi bilo bolje da nije. Njeni saharinski otužni zaključci kolumni bili su nešto najgore što je pokojni Seks i grad imao da ponudi. D...