Skip to main content

Lepo je biti Mindi


Nakon šest godina prikazivanja, odlučeno je, The Mindy Project otići će u istoriju. Serija je delo autorke Mindi Kejling, koja igra i glavnu ulogu - Mindi Lahiri. Projekat Mindi došao je na talasu uspeha sjajnih sitkoma sa glavnim ženskim likovima poput Parks and Recreation ili 30 Rock.
Kakvo divno vreme za žene na televiziji, mnogi su ponavljali kao mantru, sve dok se neko nije dosetio da pita zašto svako vreme ne bi bilo vreme za žene na televiziji i dokle će se svi „ženski“ projekti posmatrati pod lupom.
S tim u vezi, Mindi je osveženje na svim poljima. Gledali smo prvu Amerikanku indijskog porekla, sa telesnim proporcijama i karakteristikama koje televizija nije favorizovala. Ta i takva Mindi živela je svoj san na Menhetnu, uvek originalno odevena, sa samopouzdanjem koje para oblake. I, kako i sama kaže, pored fenomenalnog izgleda, ima i mozak, budući da radi kao doktorka ginekologije na prestižnoj klinici.
Mindi Lahiri opsednuta je ljubavlju, romantikom i hepiendom toliko da je gotovo svaka epizoda kao predložak imala određenu filmsku romantičnu komediju. Taj metafikcionalni momenat odlično je osmišljen i predstavlja inspiraciju za parodiju i poigravanje.
Svakako, tokom svih ovih godina serija je razvijala i sopstvene originalne narative. Jedna od epizoda koje to dokazuju je nedavno prikazana Mindy Lahiri Is a White Man (Mindi Lahiri je beli muškarac), koja tretira probleme rasizma i seksizma na istovremeno bolan i urnebesno zabavan način.
Epizodu bi trebalo da pogleda i onaj ko nije gledao seriju jer Mindy Lahiri Is a White Man samostalno savršeno funkcioniše. Kako je to kada se jednog jutra Indijka probudi kao belac, a zadrži sve svoje psihološko-karakterne osobine, sjajno je prikazano u ovom svojevrsnom televizijskom humorističkom šamaru koje su autori priredili gledaocima, naročito onima koji nisu svesni svojih privilegija.
Tako će Majklu Lankasteru (Mindinom alter egu) sva vrata biti otvorena. Iako je i on, poput Mindi, samohrani roditelj i ginekolog, na intervjuu za posao će mnogo bolje proći nego Mindi, premda su im kvalifikacije (i sama ličnost) potpuno isti.
Dok je Mindi morala da se pred komisijom dokazuje kao sjajna doktorka i posvećena majka, da ih ubeđuje da će uspeti da balansira između zahteva profesije i majčinstva, između privatnog i profesionalnog života, onog trenutka kada na isti razgovor dođe kao beli muškarac, sva pitanja nestaju i ustupaju mesto opštem oduševljenu komisije sačinjene, pogađate, od belih muškaraca. Zanimljivo je takvu situaciju posmatrati i u kontekstu planiranja porodice, abortusa i konačnog pitanja – ko odlučuje o ženskom telu, počev od ordinacije, porođajne sale, do intervjua za posao.
Otkriće Mindi mnoge prednosti muškog belačkog života, ali će se ipak vratiti sebi jer joj „nedostaje da bude drugačija i zanimljiva“. Protiv predrasuda je ionako navikla da se bori.
*Objavljeno u XXZ magazinu

Comments

Popular posts from this blog

Živimo u eri Taylor Swift

    2023 TAS Rights Management/Kevin Winter Jača nego ikad         Nakon što je albumima folklore i evermore iz 2020. učvrstila i proširila fan bazu, te najzad postala i miljenica kritike, Taylor Swift se ove godine našla na vrhuncu karijere, uspešno spojivši i svoje country korene, ljubav prema pop muzici i dominaciji na top-listama, te indie-folk pravac, zahvaljujući kojem je mogla da izbrusi svoje kantautorsko umeće bez opterećenja spoljnim faktorima. U martu je započela turneju svih turneja – The Eras Tour, koja publiku vodi kroz gotovo sve „ere“, odnosno albume Taylor Swift. Svaka od tih era podrazumevala je jedinstvenu estetiku, žanr, poruku, medijsku strategiju. Sa svakom novom erom, Swift je pokušavala nešto novo, oprobala se u novom pravcu ili drugačije pristupala stvaranju muzike. Kao feniks, s tim da u tom pepelu uvek postoji isti žar, ista nit koja spaja sve njene „inkarnacije“. Taylor je u dokumentarcu Miss Americana govoril...

O "Раним јадима" Данила Киша

Сваки покушај да се Рани јади олако дефинишу или жанровски одреде остаје осујећен и то нам постаје јасно чим склопимо корице књиге. Док је читамо, урањамо у њену лиричност, махом детињи доживљај света, маштенске и сањалачке призоре. Чини се да је једноставно прихватити дечју перспективу и путовање чак и кроз најболније странице историје – светске, породичне, личне. Међутим, на крају ћемо се наћи тамо где и одрасли Андреас Сам – на почетку, у Улици дивљих кестенова, у башти, на прагу некадашњег дома, на почетку откривања и разумевања породичне тајне и трагедије, на почетку романа Башта, пепео . Тако нас Рани јади уводе у Породични циркус , својеврсну триологију, коју чине и романи Башта, пепео и Пешчаник . Оно што је у Раним јадима само скицирано, назначено, наговештено, у романима ће бити осветљено из више углова и перспектива. Ходајући кроз лавиринт циркуса , сагледавамо мозаичну слику одјека рата и погрома, једне породице која се осипа и пропада, губи централну, очинску фигу...

I tek tako... zlo i naopako

I ne baš tek tako, potrošila sam nekoliko sati života na reanimirani leš dobro poznate serije Seks i grad , koja se u ovom pokušaju reinkarnacije zove I tek tako... , odnosno And Just Like That... Sa sve tri tačke. Davne 2003, kada je Seks i grad žario i palio ženskim mozgovima, sedela sam s drugaricama u jednom kafiću na Zlatiboru. Bile smo tinejdžerke, potpuno svesne da ne želimo da repliciramo živote popularne TV četvorke. Međutim, žene u dvadesetim ili tridesetim za stolom do nas živele su svoj Sex and the City . Dok je jedna od njih bezuspešno sastavljala poruku nekom pokušaju zlatiborske Zverke, druga joj je suflirala: - Stavi tri tačke, stavi tri tačke! - Što tri tačke?! - Pa, eto, kao, ne možeš da završiš rečenicu... And Just Like That... Nisu mogli ni autori serije. Nikad nije mogla ni Carrie. I kad bi dovršila rečenicu, pokazalo se da bi bilo bolje da nije. Njeni saharinski otužni zaključci kolumni bili su nešto najgore što je pokojni Seks i grad imao da ponudi. D...