Dirljiva ljubavna priča o čekanju i patnji, ispunjenju želja, upornosti koja se isplati i paru koji, uprkos preprekama, pronalazi sreću u okrutnuom svetu, u kojem je novac vladar, a pohlepa pogonsko gorivo, priča o srednjoškolskim ljubavima i prijateljstvima koja sežu u večnost - sve to nije „Crazy Ex-Girlfriend“, satirična, sarkastična romantična komedija sa pevanjem i igranjem, autorki Rejčel Blum (Rachel Bloom) i Ejlin Broš Mekena (Ailine Brosh McKenna
„Crazy Ex-Girlfriend“ je serija koja se poigrava žanrom romantične komedije, njenim opštim mestima i klišeima, i to gotovo na svim nivoima, počev od likova. Glavna junakinja, Rebeka Banč (Rebecca Bunch), koju igra Rejčel Blum, nije divna, slatka, lepa-a-nesvesna-svoje-lepote. Povrh svega, nije ni najmanje psihički uravnotežena i upravo je njena nestabilnost izvor komičnih situacija i još veće nestabilnosti.
Ni ostali likovi se ne uklapaju u zadate kalupe, osim onda kada treba da ih razbiju i preoblikuju. Najpre postavljeni u klišetirane situacije, oni se razvijaju i stalno izazivaju očekivanja gledalaca, da bi na kraju došlo do potpuno nesvakidašnjeg raspleta. Uz to, seriju odlikuje raznolikost rasnih, konfesionalnih, seksualnih, polnih, telesnih i mentalnih profila, čija se različitost uvažava i slavi na najlepši mogući način. Stoga je i pojava belog, plavookog, korporativno orijentisanog strejt muškarca jedna od najčudnijih.
„Crazy Ex-Girlfriend“ ne bi bila to što jeste da nije muzike koja pocrtava bitne momente i prati fabulu, naročito onu u Rebekinoj glavi. Muzičke numere uglavnom parodiraju aktuelne fenomene i audiovizuelne produkte pop kulture, kako estetski tako i tematski, a mnoge od njih su prava mala remek-dela mjuzikla.
Mnogi će na pomen mjuzikla verovatno otpisati seriju, ali joj uprkos tome (ili baš zbog toga) treba dati šansu.
Za početak je dovoljno reći da uspešna pravnica Rebeka, mučena teškom depresijom i nasleđem disfunkcionalne porodice, na ulicama Njujorka sreće svoju prvu srednjoškolsku simpatiju, Džoša, nasmejanog i okupanog suncem. Veseli Džoš, naime, živi u Kaliforniji, u gradiću Zapadna Kovina, bezbrižnom malom mestu, samo dva sata udaljenom od plaže. Upravo tamo Rebeka vidi svoju sreću, naravno, isključivo uz Džoša, kojeg kreće kreativno da proganja.
Seriju su otpisivale i mnoge američke televizijske mreže, sve dok je nije uzela mala TV kuća The CW. Luda bivša polako je prirastala za srce publici (i Džošu), da bi na kraju druge sezone, čija je poslednja epizoda emitovana početkom februara, postala i zvanično jedna od najzanimljivijih TV komedija, miljenica i publike i kritike.
Za one koje interesuju nagrade i priznanja, dovoljno je reći da je Rejčel Blum osvojila Zlatni globus za najbolju glumicu u komediji i mjuziklu, kao i nagradu Critics’ Choice, dok je serija nagrađena Emmyjem za najbolju koreografiju, za čak tri pesme.
„Crazy Ex-Girlfriend“ predstavlja pravo osveženje u moru stereotipnih komedija – kreativna je, nekonvencionalna, drugačija, ironična, a „sa srcem“. Dovoljno za maratonsko gledanje i beg u Zapadnu Kovinu.
2023 TAS Rights Management/Kevin Winter Jača nego ikad Nakon što je albumima folklore i evermore iz 2020. učvrstila i proširila fan bazu, te najzad postala i miljenica kritike, Taylor Swift se ove godine našla na vrhuncu karijere, uspešno spojivši i svoje country korene, ljubav prema pop muzici i dominaciji na top-listama, te indie-folk pravac, zahvaljujući kojem je mogla da izbrusi svoje kantautorsko umeće bez opterećenja spoljnim faktorima. U martu je započela turneju svih turneja – The Eras Tour, koja publiku vodi kroz gotovo sve „ere“, odnosno albume Taylor Swift. Svaka od tih era podrazumevala je jedinstvenu estetiku, žanr, poruku, medijsku strategiju. Sa svakom novom erom, Swift je pokušavala nešto novo, oprobala se u novom pravcu ili drugačije pristupala stvaranju muzike. Kao feniks, s tim da u tom pepelu uvek postoji isti žar, ista nit koja spaja sve njene „inkarnacije“. Taylor je u dokumentarcu Miss Americana govoril...
I ne baš tek tako, potrošila sam nekoliko sati života na reanimirani leš dobro poznate serije Seks i grad , koja se u ovom pokušaju reinkarnacije zove I tek tako... , odnosno And Just Like That... Sa sve tri tačke. Davne 2003, kada je Seks i grad žario i palio ženskim mozgovima, sedela sam s drugaricama u jednom kafiću na Zlatiboru. Bile smo tinejdžerke, potpuno svesne da ne želimo da repliciramo živote popularne TV četvorke. Međutim, žene u dvadesetim ili tridesetim za stolom do nas živele su svoj Sex and the City . Dok je jedna od njih bezuspešno sastavljala poruku nekom pokušaju zlatiborske Zverke, druga joj je suflirala: - Stavi tri tačke, stavi tri tačke! - Što tri tačke?! - Pa, eto, kao, ne možeš da završiš rečenicu... And Just Like That... Nisu mogli ni autori serije. Nikad nije mogla ni Carrie. I kad bi dovršila rečenicu, pokazalo se da bi bilo bolje da nije. Njeni saharinski otužni zaključci kolumni bili su nešto najgore što je pokojni Seks i grad imao da ponudi. D...
Svi scenariji koje pažljivo razrađujemo i režiramo u mislima, sve hipotetičke situacije koje konstruišemo dok sanjamo budni, sve savršene reakcije i replike koje nikad ne izgovorimo; sve smicalice, postupci, zavere i osvete do kojih nikad ne dođe jer smo kukavice, jer nas mrzi, možda zato što baratamo i nekim zdravijim mehanizmima, na kraju krajeva, jer se to tako ne radi i šta će svet da kaže - doctor Foster sprovodi u delo. „A Woman Scorned“ stoji kao podnaslov, odnosno kompletira naslov serije i dovoljno objašnjava. Gemma Foster je arhetip žene-majke-kraljice kojoj je naneta nepravda i koja se sa problemima hvata ukoštac na najbolji mogući način. Ne po sebe, niti po svoje dete, ili okolinu, već za gledaoce. Zaista ima nešto u tom neverovatnom osećaju obračuna s prevarantima i konačnog zadovoljenja pravde. Kad se sve idealno posloži, kad se plan sprovede do kraja i servira ledeno-hladna osveta, kao Beyoncein album „Lemonade“ pre nego što oprosti Jay-Ziju... Gemmu Foster upoznaje...
Comments
Post a Comment