Skip to main content

Najbolje serije koje niste gledali - Doctor Foster

Svi scenariji koje pažljivo razrađujemo i režiramo u mislima, sve hipotetičke situacije koje konstruišemo dok sanjamo budni, sve savršene reakcije i replike koje nikad ne izgovorimo; sve smicalice, postupci, zavere i osvete do kojih nikad ne dođe jer smo kukavice, jer nas mrzi, možda zato što baratamo i nekim zdravijim mehanizmima, na kraju krajeva, jer se to tako ne radi i šta će svet da kaže - doctor Foster sprovodi u delo.

„A Woman Scorned“ stoji kao podnaslov, odnosno kompletira naslov serije i dovoljno objašnjava. Gemma Foster je arhetip žene-majke-kraljice kojoj je naneta nepravda i koja se sa problemima hvata ukoštac na najbolji mogući način. Ne po sebe, niti po svoje dete, ili okolinu, već za gledaoce. Zaista ima nešto u tom neverovatnom osećaju obračuna s prevarantima i konačnog zadovoljenja pravde. Kad se sve idealno posloži, kad se plan sprovede do kraja i servira ledeno-hladna osveta, kao Beyoncein album „Lemonade“ pre nego što oprosti Jay-Ziju...

Gemmu Foster upoznajemo kao simpatičnu, uzornu pripadnicu srednje klase koja sa zadovoljstvom odlazi na posao i kao doktorka opšte prakse pomaže stanovnicima svog gradića... No, koliko god mislila da je meštani prihvataju, činjenica da tu nije rođena, već se doselila zbog muža, bitno menja stvari. Nije njihova, bez obzira na to što je tu više od decenije... To će joj sugrađani rado staviti do znanja, premda indirektno i s osmehom na licu, pasivno-agresivno i malograđanski, kako i dolikuje. Međutim, Gemma neće sve te znake dešifrovati na vreme zato što joj samo jedan od njih odvlači svu pažnju – plava dlaka.

Plava dlaka na suprugovom šalu promeniće sve, pokrenuti radnju, trgnuti Gemmu iz blažene ušuškanosti, skinuti maske, zakomplikovati međuljudske odnose, pokrenuti lavinu koju ništa neće moći da zaustavi...

Osim druge sezone.

Nakon fantastične prve sezone, intrigantne priče, ludačkog zapleta, slojevitih, odlično odigranih likova, autori kao da su se sastali i došli na neverovatnu ideju: „Hajde da uradimo drugu sezonu i srušimo sve iluzije gledalaca!“

„Da, da, hajde, ali da to uradimo tako što ćemo napraviti najgoru drugu sezonu u istoriji drugih sezona, da upropastimo sve što smo stvorili, da ne poslušamo ničiji savet, da napravimo maloumnu melodramu tako da svi pomisle da smo oteti i drogirani ili da to radi sasvim druga ekipa!“

„Hajde, genijalno!“

Tako i bi.

Druga sezona „Doctor Foster“ je nešto najgore i najbesmislenije u TV istoriji, ali je baš iz tog razloga i treba gledati. Bolje je znati unapred, ne investirati se emotivno, potpuno smireno prihvatiti činjenicu da se oni najbolji osvetnički scenariji ipak odvijaju isključivo u našim glavama. I onda neki od njih sprovesti nad autorima. Ili, još bolje, nad njihovim (ne)delom u vidu druge sezone. Možda je samo njeno postojanje zapravo najveća kazna, jer zaista treba nešto ozbiljno da se desi kako bi se uništio svaki aspekt serije. To zahteva vreme, promišljanje, posvećenost. Svakom se desi slabiji scenarijo, neuverljiv dijalog, motivacija, ishod... Ali urnisati suštinu svakog lika i sasvim ga izobličiti zahteva poseban talenat. Glavna glumica (inače sjajna Suranne Jones) odbijala je da komentariše drugu sezonu, kao da je reč o nekom privatnom skandalu, a Jodie Comer (u ulozi Kate) ubrzo je nakon ove dobila ulogu u „Killing Eve“, pa je novinare verovatno više interesovala Villanelle.

„Doctor Foster“ ujedno je i najbolja i najgora serija koju niste gledali. Ako jeste, potpuno me razumete.



Comments

Popular posts from this blog

Živimo u eri Taylor Swift

    2023 TAS Rights Management/Kevin Winter Jača nego ikad         Nakon što je albumima folklore i evermore iz 2020. učvrstila i proširila fan bazu, te najzad postala i miljenica kritike, Taylor Swift se ove godine našla na vrhuncu karijere, uspešno spojivši i svoje country korene, ljubav prema pop muzici i dominaciji na top-listama, te indie-folk pravac, zahvaljujući kojem je mogla da izbrusi svoje kantautorsko umeće bez opterećenja spoljnim faktorima. U martu je započela turneju svih turneja – The Eras Tour, koja publiku vodi kroz gotovo sve „ere“, odnosno albume Taylor Swift. Svaka od tih era podrazumevala je jedinstvenu estetiku, žanr, poruku, medijsku strategiju. Sa svakom novom erom, Swift je pokušavala nešto novo, oprobala se u novom pravcu ili drugačije pristupala stvaranju muzike. Kao feniks, s tim da u tom pepelu uvek postoji isti žar, ista nit koja spaja sve njene „inkarnacije“. Taylor je u dokumentarcu Miss Americana govoril...

O "Раним јадима" Данила Киша

Сваки покушај да се Рани јади олако дефинишу или жанровски одреде остаје осујећен и то нам постаје јасно чим склопимо корице књиге. Док је читамо, урањамо у њену лиричност, махом детињи доживљај света, маштенске и сањалачке призоре. Чини се да је једноставно прихватити дечју перспективу и путовање чак и кроз најболније странице историје – светске, породичне, личне. Међутим, на крају ћемо се наћи тамо где и одрасли Андреас Сам – на почетку, у Улици дивљих кестенова, у башти, на прагу некадашњег дома, на почетку откривања и разумевања породичне тајне и трагедије, на почетку романа Башта, пепео . Тако нас Рани јади уводе у Породични циркус , својеврсну триологију, коју чине и романи Башта, пепео и Пешчаник . Оно што је у Раним јадима само скицирано, назначено, наговештено, у романима ће бити осветљено из више углова и перспектива. Ходајући кроз лавиринт циркуса , сагледавамо мозаичну слику одјека рата и погрома, једне породице која се осипа и пропада, губи централну, очинску фигу...

I tek tako... zlo i naopako

I ne baš tek tako, potrošila sam nekoliko sati života na reanimirani leš dobro poznate serije Seks i grad , koja se u ovom pokušaju reinkarnacije zove I tek tako... , odnosno And Just Like That... Sa sve tri tačke. Davne 2003, kada je Seks i grad žario i palio ženskim mozgovima, sedela sam s drugaricama u jednom kafiću na Zlatiboru. Bile smo tinejdžerke, potpuno svesne da ne želimo da repliciramo živote popularne TV četvorke. Međutim, žene u dvadesetim ili tridesetim za stolom do nas živele su svoj Sex and the City . Dok je jedna od njih bezuspešno sastavljala poruku nekom pokušaju zlatiborske Zverke, druga joj je suflirala: - Stavi tri tačke, stavi tri tačke! - Što tri tačke?! - Pa, eto, kao, ne možeš da završiš rečenicu... And Just Like That... Nisu mogli ni autori serije. Nikad nije mogla ni Carrie. I kad bi dovršila rečenicu, pokazalo se da bi bilo bolje da nije. Njeni saharinski otužni zaključci kolumni bili su nešto najgore što je pokojni Seks i grad imao da ponudi. D...